Press "Enter" to skip to content

Új módszerrel próbálkoznak a bankok ügyfeleinél a csalók

Az utóbbi években a Telekom és az E.ON mellett számos bank, pontosabban az ügyfeleik kerültek az online adathalászatban utazó csalók célkeresztjébe. Az itcafe.hu a napokban számbolt be arról, hogy a korábbi e-mail alapú adathalászat helyett most telefonos megkeresés révén igyekeztek hozzáférni az OTP Bank ügyfeleinek megtakarításaihoz az ismeretlen elkövetők.

„Telefonon magukat a bank vezető tisztségviselőjének, Bucsek Gábor Csaba ügyvezető igazgatónak kiadó személyek azzal a megalapozatlan indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében az ügyfelek telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk.”

A világ rohamléptekkel digitalizálódik, ezért egyre fontosabb, hogy legyünk tisztában bizonyos összefüggésekkel, ezzel is nehezítve, ideális esetben ellehetetlenítve a csalásokat.

„Az OTP Bank ismét hangsúlyozza, hogy a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.”

Borítókép: jcomp / freepik.com

Minden jog fenntartva © 2019-2021